vineri, 13 februarie 2009

Despre Job si alti demoni - confesiunile unui exorcizat

Demonul asta Jobu' deghizat de cele mai multe ori in inger responsabil si binevoitor e teribil de furios pe mine ca l-am exorcizat de curand.
Ca orice forma de progres, a inceput cu o rebeliune -"imi bag picioru', hai sa vedem ce se intampla daca NU respect deadlineul, daca nu finalizez proiectul asta, daca nu vin cu nici o idee isteatza de data asta" (recunoaste ca fantasmezi mai des pe tema asta decat pe orice tema erotica :) ).... SO I DID! Si nu s-a intamplat nimik....din ce n-as fi putut tolera.
Sigur, dezaprobarile exterioare, privirile mirate, shantajele emotzionale - "nu ma asteptam la asa ceva din partea ta" - n-au intarziat sa apara, caci Jobu' simtzindu-se amenintzat isi antrenase tovarashii : Frica de marginalizare, Dependenta de aprecierea celorlalti, Invidia, etc...Ii asteptam, i-am intampinat cu un zambet larg si i-am faultat cu atata precizie si vehementza cum numai dupa o lunga convietzuire poti - cand ii stii celuilalt perfect geografia "calcaiului".
A urmat razboiul tacut in care Jobu' se itzea cu ranjetul sau demonic in fiecare dimineatza, cam dupa al doilea snooze: "Buna dimineata! Ia spune-mi pentru ce o sa te ridici tu azi din pat? N-ai rapoarte de predat, n-ai sefi/colegi/clienti de impresionat, n-ai curse impotriva deadlineurilor pe care le dovedeai de fiecare data...ia zi, care-i satisfactia pe ziua de azi?" Si dupa nenumarate sageti ascutzite de vinovatzie, inlantzuiri in depresie si otravire cu cianura indoielii asupra propriului discernamant...am avut revelatzia. Asta e tridentul cu care Jobu' ne afunda tot mai tare in cazanul lui, asta e puterea lui: comoditatea si ignorantza mea de a gasi un sens mai vrednic in existentza cotidiana decat acela de a fi sclav al demonului cu chip de inger responsabil - Jobu'.
Acum astept cu nerabdare sa-l intalnesc pe verishorul lui...o ruda mai indepartata si mai scumpa la vedere. Am auzit ca e foarte diferit, ca iti da voie sa-ti alegi sarcini care iti plac, sa pui pasiune in ceea ce faci, sa refuzi treburile care contravin valorilor tale, sa te investeshti in activitati care au sens si semnificatzie pentru tine.

2 comentarii:

  1. *nod nod* băbeşte :) acum nu ne mai ramane decât să înfloriiiiiiiiim neîngrădit :D

    RăspundețiȘtergere
  2. si iaka ca veni si primavara peste noi ca sa ne tzina isonu' ;))

    RăspundețiȘtergere